Ahogyan olvasóink is jelezték korábban felmérésünkben, a MÁV szolgáltatásaival általában elégedetlenek. A kiszámíthatatlan, késő vonatok mindennapossá váltak, az utazástervezés a menetrend alapján lehetetlen. Ehhez bónuszként társul még a ceglédi vasútállomás körüli egyes MÁV területek elhanyagolt állapota, amelyen évtizedek óta képtelen változtatni a vasúttársaság. Az utóbbi időkben az utasok elégedetlensége elérte azt a szintet, hogy a térség polgármesterei a lakossággal összefogva próbálnak nyomást gyakorolni a MÁV-ra. Ezzel szembesítettük a MÁV-ot, ám nem teljesen azt a választ kaptuk, amire számítottunk.
Nemrégiben ezt a levelet küldtük el a MÁV Sajtónak:
"Tisztelt MÁV Sajtó!
A korábbiakban felhívtuk figyelmüket a MÁV szolgáltatásaival kapcsolatos negatív ceglédi véleményekre, a ceglédi vonalon tapasztalható egyre kiszámíthatatlanabb vonatközlekedésre.
Úgy tűnik nem csupán mi foglalkozunk a problémával, hanem a környező települések lakossága megelégelte a MÁV-START jelenlegi működésének színvonalát és a térség polgármesterei közösen kívánnak fellépni az utasok érdekében a közlekedési szolgáltatókkal szemben.
Erről például itt található közlemény:
https://cegled.hu/?t=hir&id=8018
Kérdéseink ezzel kapcsolatban a következők:
Kérdésünkre példás gyorsasággal, napokon belül meg is érkezett a válasz a MÁV Sajtótól. Ebben azonban meglepő módon azt olvashattuk, hogy a MÁV valószínűleg más vasúti hálózaton mozog, mint az utasok, mivel a közönség tapasztalataival ellentétesen a vasúttársaság egyenesen javuló szolgáltatási színvonalról, lecsökkent menetidőről, kényelmesebb utazásról beszél. A közleményt olvasva a lehető legjobb vasúti világ rajzolódik ki előttünk, amelyet már csak finomhangolni kell. A másik oldalon állnak a más tapasztalatokkal rendelkező utasok, ám erre a közlemény egy-két szó erejéig tér csak ki.
A MÁV nem válaszolt arra, hogy mennyire gyakori, hogy már polgármesterek próbálnak közösen fellépni a közlekedési szolgáltatókkal szemben az utasok érdekében, de arról kimerítő tájékoztatást adott, hogy áprilisban jó előre egyeztetéseket tartott az érintett önkormányzatok, hivatalok illetékeseivel. A ceglédi tisztviselőkkel április 25-én tartottak egyeztetést és részletesen tájékoztatták őket a várható változásokról. A jegyzőkönyvek még készülnek, így egyelőre nem tudjuk ott mi hangzott el a résztvevőktől.
Jó hír, hogy a ceglédi állomás bekerült egy állomásfelújítási és karbantartási programba. Érdemes megjegyezni, hogy ezek szerint karbantartáshoz is külön programba kell bekerülni. A tényleges felújítást nem ígérik, csak ha lesz rá pénz, egyelőre a tervezés kezdődhet meg. Ez sajnos nagyon kevés a ceglédi utazóközönségnek, amely évek, évtizedek óta hallgatja ugyanezeket az ígéreteket.
Összességében a választ olvasva az az érzésünk támad, mintha azzal biztatna a vasúttársaság, hogy a jövőben minden nagyon jó lesz. Sajnos ilyen és ehhez hasonló ígéretek korábban is elhangzottak, ám a ceglédi állomás környékén ugyanolyanok maradtak a MÁV területei, a kiszámíthatatlan késések mindennapossá váltak, a ceglédiek ugyanúgy rendszeresen lekésik a csatlakozást Kőbányán Kelenföld felé, van olyan nap, hogy egyszerre öt helyen hibásodik meg a biztosítóberendezés a vonalakon vagy éppen a Nyugatiban utasokkal együtt vontatnak el forgalomból kiállított vonatot. Mi mindenesetre nem adjuk fel, továbbra is nyilvánosan fogjuk hallatni olvasóink hangját. Az utasok jobbat érdemelnek.
Az alábbiakban változtatások nélkül olvasható a MÁV válasza:
A MÁV-START május 27-től sűrítette a reggeli vonatok menetrendjét a legnagyobb utasforgalmú Budapest-Nyugati pályaudvar-Cegléd-Szolnok és Budapest-Cegléd-Kecskemét elővárosi vonalakon. A térségi települések, köztük Cegléd, Szolnok, Abony, Kecskemét és Monor lakosai gyakrabban, rövidebb menetidőkkel utazhatnak az elmúlt évek egyik legjelentősebb és legtöbb utast érintő fejlesztésének köszönhetően. A távolsági vonatok megállási helyeinek módosításával csökkent a menetidő az érintett vonalakon, de több vonat is forgalomba áll, így az utasok kényelmesebben utazhatnak, több szabad ülőhelyet találnak. A menetrendi fejlesztés eredményeként Budapest felé jelentősen javult a reggeli eljutási lehetőség Szolnokról és Kecskemétről. A vasúttársaság munkatársai a vonatok kihasználtságát, a vonatok menetrendszerűségét és a beérkező utasészrevételeket folyamatosan követik. A tapasztalatok alapján várhatóak finomhangolások a közeljövőben.
A 2019. május 27-től a Budapest-Cegléd-Szolnok (100a) vasútvonalon bevezetett menetrend változásairól a MÁV-START levélben értesítette az érintett önkormányzatokat - vázolva a jelentősebb változásokat; a levélhez a tervezett menetrend is mellékelve volt. Az értesítések április 24-én e-mailben, majd postai úton is továbbítva lettek. A tájékoztatás az április folyamán megrendezett menetrendi egyeztetéseken is megtörtént, ahol részletes tájékoztatást adtak a vasúttársaság szakemberei a menetrend módosításról. Ezen az adott járás önkormányzatainak a képviselői, a KTI delegált szakértői, valamint a MÁV-START és a VOLÁN képviselői vettek részt. A lefolytatott járási egyeztetések jegyzőkönyveit a KTI készíti.
A tájékoztatásra az alábbi helyszíneken és időpontokban került sor:
A MÁV kiemelt figyelmet fordít az utasforgalmi területek állapotára, ezért 2019-ben elindította állomásfelújítási és karbantartási programját, amibe Cegléd vasútállomás is bekerül. A program keretében az állomási előtér rendezése; a felvételi épület tetőszerkezetének, homlokzatának, váróterem és egyéb utasforgalmi területeinek felújítása; illetve a használaton kívüli építmények bontása is tervek között szerepel. Jelenleg folynak a megvalósításhoz szükséges előkészítő munkák, amik alapján a későbbiekben a tervezési feladat elvégezhető. A kivitelezési munkára a tervek elkészítését követően kerülhet sor, a finanszírozási források rendelkezésre állása esetén. A MÁV megkezdte a felvételi épület tágabb környezetében lévő üres ingatlanrészek felmérését, amely keretében vizsgálatok folynak azok jövőbeli hasznosításának lehetőségeiről.
Ceglédi és a 100a vonal elővárosi utasait érintő további fontos változás, hogy folyik a már 11 KISS jármű kocsijainak összeszerelése, amik várhatóan 2019 végétől szállíthatnak utasokat legforgalmasabb ceglédi és váci elővárosi vasútvonalakon. Jövő év végén pedig további 8 darab emeletes vonat állhat forgalomba.
Hé | Ke | Sz | Cs | Pé | Sz | Va |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Jelenleg
nincsenek
programok...