Sávelhúzás, útszűkítés, új zebrák létesítése - ezeket a lehetőségeket is megvizsgálja az önkormányzat egy május 8-ai egyeztetés eredményeként. Minden érintett szerv, hatóság részt vett a megbeszélésen, ahol arra keresték a megoldást, hogyan lehetne csökkenteni a Kossuth Ferenc utcai forgalmat, illetve annak sebességét.
⇦ A képtár megtekintéséhez kattintson a kisképre!
Mentők, katasztrófavédelem, rendőrség, helyi közútkezelő, Magyar Közút, Volánbusz, Várvag, közterület felügyelők, kerékpáros egyesület és természetesen a város vezetése. Ők mind részt vettek az egyeztetésen. Egy-egy forgalomtechnikai változás vagy éppen projekt megvalósítása előtt egyébként is zajlanak ilyen találkozók, de nem ilyen széles körben - mondta a polgármester. Takáts László úgy fogalmazott: most minden érintett véleményére és ötletére szükség van ahhoz, hogy megoldást találjanak a hasonló esetek elkerülése érdekében.
Takáts László: - Azt tartjuk legfontosabbnak önkormányzati oldalról, hogy biztosítsunk közösen olyan lehetőséget, olyan közlekedésbiztonsági, akár más dolgokat, amelyek a város életét segítik.
Többször is felmerült már a "fekvőrendőr" lehetősége. A Kossuth Ferenc utca azonban a mentők és a tűzoltók kiemelt vonulási útvonala is.
Lovas Ottó vezető, Ceglédi Mentőszolgálat: - Számításaink szerint 80-90 km-es átlagsebességgel megyünk végig a Kossuth Ferenc utcán. Ez igényli azt, hogy segítsenek bennünket a közlekedők. Ha ez 30 és egy fekvőrendőrnél körülbelül annyi, vagy még alacsonyabb, akkor mintegy 50 másodperccel hosszabb idő alatt érünk a Városházától a Széchenyi útig.
A Volánbusz forgalmának jelentős része is a Kossuth Ferenc utcán halad át. Ezért a fekvőrendőrök kihelyezését ők sem tudják támogatni.
Petrás József: - Nekünk műszakilag nem fog jót tenni. Menetidőben, nem fogjuk tudni tartani a jelenlegi menetrendünket.
A fekvőrendőrök elhelyezése ellen egyébként korábban más helyen már maguk a lakók is tiltakoztak. Más forgalomtechnikai lehetőségek is vannak azonban.
Bori Zoltán rendőr alezredes, Közrendvédelmi Osztályvezető, CRK: - Esetleg egy sávszűkítés, ami hanghatással egyéb hatással nem jár és lényegében a forgalmat csak arra a szintre lassítja vissza, ami kezelhető és mondjuk, ha a mentő is, ha megy, azzal a 80-al ugyanúgy át tud haladni, ha megkapja a segítséget az ott közlekedőktől, ez egy megfontolandó dolog.
A sebességkorlátozás - például 30-as táblák - viszont vélhetően nem vezetne eredményre - mondta Bori Zoltán.
A sávszűkítés viszont több kérdést is felvet - mondta a Magyar Közút képviselője.
Kortusz Antal, Magyar Közút: - A téli üzemeltetés, amit ugyanúgy el kell látni önöknek is, mint nekünk. És ezek a szűkítések, sávelhúzások nagyban megnehezítik a téli üzemet. Ugyanúgy az úgynevezett fekvőrendőr.
Arról már nem is beszélve, hogy ahol a mentő el tud menni 80-al, ott sajnos más gépjármű is, amelynek vezetője nem tartja be az előírásokat. A tegnapi megbeszélés eredményeként azonban annak lehetőségét is megvizsgálják, hogy esetleg részleges behajtási tilalmat vezessenek be az éjszakai órákban a Kossuth Ferenc utcán.
Forrás: ctv.hu
Fotó: Szokolai
Hé | Ke | Sz | Cs | Pé | Sz | Va |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Jelenleg
nincsenek
programok...