Facebook bejegyzés miatt robbant ki virtuális adok-kapok a januári testületi ülés idejének környékén. A Fidesz frakcióvezetője - Dr. Ferenczi Norbert - a frakciója által támogatott kérdéseket pontokba szedve osztotta meg ismerőseivel és követőivel. A bejegyzés végén utalt a folyamatban lévő költségvetési tárgyalásokra, és reményét fejezte ki, hogy a frissen megválasztott Dr. Csáky András "a fejlődés útján tartja majd városunkat". Cegléd város polgármestere azonban hozzászólásban reagált.
Dr. Csáky András azt írta:
"Igaza van frakcióvezető úrnak, gőzerővel folynak a költségvetéssel kapcsolatos munkák. A nagyszámú kifizetetlen korábbi számlák és az a tény, hogy egy fillér nélkül vettem át az önkormányzat vezetését, nem könnyít meg a helyzetet." Majd szót ejtett a személyi változásokról is: az aljegyző és a pénzügyi vezető távozásáról.
A vitában olvasható volt többek között Kovács Gábor, korábbi tanácsadó hozzászólása is, aki az átadás-átvételi dokumentum másolatát is csatolta.
Ennek kapcsán kerestem meg az érintett feleket, Cegléd polgármesterét, Dr. Csáky Andrást és a Fidesz frakcióvezetőjét Dr. Ferenczi Norbertet, hogy végére is járjunk: mennyire kell összehúzni a nadrágszíjat?
A Kovács Gábor által megosztott dokumentum alapján láthatjuk a 2019. szeptember 30-i és október 22-i egyenleget. Hogy áll a város?
Ezzel kapcsolatban Dr. Csáky András arról tájékoztatott, hogy a figyelmes olvasó láthatja, hogy ezek a pénzek nem szabadon felhasználható, hanem lekötött, bizonyos célokra fenntartott összegek - Az azokon túli tételek igen csekély összegűek. Ezt megelőzően a 4-es út építése miatt volt plusz bevétel, de most 40-60%-kal kevesebb támogatást kap a város. Kérdésemre, hogy mekkora a baj, megnyugtatóan felel: sakkoznak az összegekkel, de nem szeretne pánikot, mindent meg fognak oldani. Reményét fejezi ki a tekintetben, hogy a képviselők a jövőben önmérsékletet fognak tanúsítani.
Dr. Ferenczi Norbert megkeresésemre a következőkről tájékoztatott:
"Tartozás és lejárt határidejű számlák nélkül történt meg az átadás-átvétel. Ugyanakkor az önkormányzat bankszámla egyenlege napról-napra változik, bevételek (adóbefizetés, állami normatíva, ...) folyamatosan érkeznek, ahogy kiadásait, fizetési kötelezettségeit is folyamatosan teljesíti városunk.
A tisztán látás érdekében havi tájékoztatást kértünk a pénzügyi helyzetről a nyilvános testületi ülésekre, ezen keresztül nyomon tudja majd mindenki követni a likviditási helyzet alakulását.
A költségvetési év december 31.-vel zárul, ha polgármester úr a 2020-as évben több megtakarítást és kevesebb fejlesztést szeretne, akkor az a februárban beterjesztendő költségvetésből ki fog derülni.
Tudnivaló az is, hogy likvid pénzeszközök az adó feltöltésekor nagy mennyiségben állnak rendelkezésre, máskor meg alig, de ez a fejlesztéseket nem befolyásolja. Az azokra rendelkezésre álló összegek egyébként is legtöbbször állami, vagy uniós támogatásból érkeznek és másra nem felhasználhatók (közműfejlesztés, Ipari park 2 ütem, Jászberényi úti kerékpár út, Külterületi utak, Sportcsarnok). Az elmúlt évben egyébként a költségvetés több mint negyven százalékát a felhalmozási, azaz a fejlesztési kiadások képezték. Bizony az utak, járdák, középületek állapota meg is követeli ezt az arányt, mert ezek nincsenek tekintettel a polgármester vagy akár a testületi tagok személyében bekövetkezett változásokra."
Várakozva állunk a 2020 februárjában esedékes költségvetési tárgyalás előtt: mit tervez a polgármester, és milyen tervei vannak a két frakciónak? Milyen fejlesztések férnek bele a büdzsébe? Egy biztos: a testület egyöntetű érdeke, hogy a várost a fejlődés útján tartsák.
Obrácz-Nagy Ágnes
Hé | Ke | Sz | Cs | Pé | Sz | Va |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Jelenleg
nincsenek
programok...