Ceglédinfo

Hír, program

Mindennapi cirkuszaink: A MÁV válasza

2019.09.23. 09:33 Rovat: Közélet
Fotó: Bálint Sándor, Ceglédinfo közösség

Nem lennénk szegény MÁV Sajtóosztály helyében. Rájuk hárul a feladat, hogy megpróbálják megválaszolni a megválaszolhatatlant, a médiában kompetenciát sugározzanak és próbálják csökkenteni a károkat, amelyeket a mögöttük működő leharcolt vasúti infrastruktúra okoz. Ilyen körülmények között nem csoda, ha a türelem fogytán van minden oldalon. Sajnos eljutottunk oda, hogy már nem minden kérdésre kapjuk meg a várt választ. Mert nincs válasz. 

 

Tanulságos levélváltásunkat a MÁV-al semmit nem változtatva közöljük.

A levelezést olvasva valószínűleg olvasónkban is indulatok támadnak. Ne feledjék, szeptember 26-án utastüntetés a MÁV ellen!

Ceglédinfo

 

Tisztelt MÁV Sajtó!

 

Sajnos ma (2019. szeptember 19.) reggel sem sikerült komolyabb bonyodalmak nélkül megoldani a vonatközlekedést. A mai nappal kapcsolatban kérdéseink a következők:

1. A Ceglédről 7:13 percre kiírt Szeged-Budapest-Nyugati IC vonat előbb 20 majd, 30 perces késéssel érkezett. Az IC első osztályon az információs képernyők nem működtek. Mikor esett át a meghibásodott berendezés utoljára karbantartáson és mi a hiányos tájékoztatás oka?
2. Mit tud ajánlani a MÁV azoknak a ceglédi ingázóknak, akiknek a vasút rendszeres és kiszámíthatatlan késései miatt kell otthagyniuk a munkahelyeiket vagy drágább budapesti, kecskeméti lakhatást kell finanszírozniuk, mert szülővárosukból képtelen a MÁV megbízható szolgáltatást nyújtani?
3. A MÁV álláspontja szerint polgári perben jogosult-e kártérítésre az utas a vasút késései miatt elszenvedett anyagi és erkölcsi veszteségekért?
4. Ki és milyen módon határozza meg a korábbi válaszukban a késés esetén alkalmazandó kompenzációt (ami jelenleg a jegyár bizonyos százalékára vonatkozik)?
5. Ma az esztergomi vonalon motorvonat hiba miatt a vonatok sem jártak. Mi volt a motorvonat hibája?
6. Ma Őrbottyánnál váltóhiba történt. Mit jelent a gyakorlatban egy váltóhiba és azonosítható-e a karbantartás hiánya az okok között?
7. Szerdán kisiklott egy vonat Miskolc-Tiszai pályaudvaron. A vizsgálatok szerint mi volt a kisiklás oka?
8. Továbbra sem ismeri el a MÁV Csoport, hogy a szolgáltatási színvonal gondjai mögött a munkaerőhiány az egyik ok?


A MÁV válasza

 

A 100a vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrendszerűség biztosítása és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében a MÁV Zrt. jövőre mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át rendelkezésre álló forrásaiból, hogy a 100a vonal kritikus szakaszainak állapotán javítson. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. A KISS emeletes motorvonatok forgalomba állásával új korszak nyílik a személyszállításban 2020 februárjától, amikor a MÁV-START 11 darab nagykapacitású KISS motorvonatot indít el a legforgalmasabb a Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonalon. Ezt követően 2020 év végétől további 8 motorvonat érkezik erre a két elővárosi vonalra. Onnantól már a Z50-es járaton az összes vonat KISS motorvonat lesz. Az új járművek jobb gyorsító képessége, illetve az oldalankénti 12 ajtónak köszönhető gyors utascsere miatt stabilabb lesz a menetrend, csökkenhet a menetidő. Az S50-es (Budapest-Nyugati pályaudvar - Monor) személyvonat fokozott zavarérzékenységének és a csúcsidőszakokban előálló zsúfoltság csökkentése érdekében a tanévkezdésre, 2019. szeptember 2-től két szerelvény dupla FLIRT egységgel közlekedik.

Az Ön által említett, 709 számú IC vonat első osztályú kocsijának legutóbbi vizsgálata 2019.szeptember 16-án történt. A jelzett hibát a jegyvizsgáló észlelte, a kocsi javítóműhelybe került.
A Tiszai pályaudvaron szeptember 18-án történt, személyi sérüléssel nem járó baleset körülményeit a MÁV szakértők bevonásával vizsgálja.

Nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál, átlagosan bruttó 650 ezer forint a fizetésük, egyes mozdonyvezetők bére pedig meghaladja a bruttó egymillió forintot.
Tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. A teljes cégcsoport 38 ezer munkavállalójához képest 2,5 százalék a betöltetlen álláshelyek mértéke, amelyet többletmunkával, illetve munkaszervezéssel könnyen át lehet hidalni.
A vonatkésés esetén fizetendő átalány-kártérítés alapvető szabályait is Európai Parlament és a Tanács Utasjogi rendelete (1371/2007/EK rendelet) határozza meg, amelyhez képest a vasúti társaság - megfelelve a magyar jogszabályi követelményeknek - az utasok javára tér el két esetben is:
· az EK rendelet (1371/2007/EK) szerint 60 perc késés után kellene átalány-kártérítést fizetni, a vasúti társaság belföldi forgalomban, feláras vonattal történő utazás esetén már a 30 percet elérő késés esetén teljesíti a visszatérítést, ami;
· az EK rendelet szerint 4 euró (kb. 1300 Ft) feletti összeget kellene kifizetni, a vasúttársaság azonban 1000 Ft felett már azonnal fizet, ráadásul lehetőséget biztosít arra, hogy a kisebb tételeket az utasok összegyűjtve érvényesítsék, mert fogyasztóvédelmi szempontból elfogadhatatlan lenne, ha társaságunk különbséget tenne a kedvezménnyel utazó és a teljes árú menetjegyet váltó utasok között.
A kártérítés részleteiről szóló általános tájékoztatást pedig megismerheti itt: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyakran-ismetelt-kerdesek/milyen-esetben-kerhetek-atalany


NE feledjék! Szeptember 26-án utastüntetés a MÁV ellen! A Ceglédinfo ott lesz! Elegünk volt a MÁV-ból, a ceglédi ingázók több tiszteletet érdemelnek!

Értékelés: 0/0

Eseménynaptár

Ke Sz Cs Sz Va
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Buszvezetői állás
Hirdetésszervezés

Aktuális programok

Jelenleg
nincsenek
programok...

Cegléd időjárása

meteoblue

Térségi Adattár

Régi honlapunk